21 de setembro de 2011

Música Norueguesa...

Sim, grande parte dos cantores noruegueses canta em inglês, mas depois de muitos anos, descobri algumas músicas e cantores noruegueses dos quais eu gosto... E vamos que vamos!

Os que os jovens estão ouvindo:

Erik og Kriss

Erik og Kriss feat. BYZ - Ølbriller

Powered by mp3skull.com

As mais tocadas do grupo: Lighter, Dra tilbake, Superstjerner

Karpe diem

 Stjerner

Powered by mp3skull.com

Rett Fra Hjertet - 02 - Piano

Powered by mp3skull.com

Maria Mena (que só canta em inglês, mas nesta música ela faz uma homenagem as vitimas do atentado que ocorreu em julho na Noruega)

- Mitt lille land

Mitt lille land


Et lite sted der en håndfull fred slengt ut
blant vidder og fjord
Mitt lille land,der høye fjell står plantet mellom hus,
g mennesker og ord. Der stillhet, og drømmer gror.
Som et ekko,i karrig jord.
Mitt lille land, der havet stryker mildt om rygg,
som kjærtegn fra kyst til kyst.
Mitt lille land, der stjerner glir forbi og blir et landskap
når det blir lyst, mens natten, står blek og tyst.


O que os não tão jovens estão ouvindo:

Ole Ivars:



Jahn Teigen

Gi meg fri (minha música predileta)


Jeg sitter å ser på live
Jeg sitter å ser på meg selv
og jeg har min egen verden
og der føler jeg meg vel
og selv om jeg er alene
og ser mennesker gå forbi
er jeg med å farve byens
eget gatemaleri

Fint å sitte å leke med tanker i blandt
å la satsene ta hva de får
Det er livets egen hvilepuls som slår

Jeg kan drømme fantasere
Jeg kan finne på mye rart
Jeg kan tenke spekulere
Ikke alt kan bli forklart
For det er mye jeg ikke skjenner
Av livets store magi
Men jeg holder fast på drømmen
og min egen fatasi

Fint å sitte å leke med tanker i blandt
å la satsene ta hva de får
Det er livets egen hvilepuls som slår

Gi meg gi meg fri
Nå vil jeg si
å gjøre det jeg vil
Gi meg gi meg fri
Nå vil jeg gi
Meg selv no mere tid
Gi meg fri




Postgirobygget (meu grupo prefirido):

- En solskinnsdag
- Idyll
- Hva gjør vi nå da

Delilos:


Åge Aleksandersen:

Nenhum comentário:

Daisypath Vacation tickers

Palavra-chave

Volta ao mundo em 80 anos :-)